Všeobecné obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ ON-LINE KURZŮ
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi poskytovatelem on-line kurzů (dále jen „Poskytovatel“) a jejich uživateli (dále jen „Zákazník“ nebo „Uživatel“).
1.2. Poskytovatelem je Klára Topinková podnikající jako Klára Marie, IČO: 74915681 se sídlem Průšánecká 479/4, Praha 5, 151 21.
1.3. Zákazníkem je fyzická osoba, která odebírá bezplatný či placený on-line kurz prostřednictvím webového rozhraní Poskytovatele.
2. Vznik objednávky a uzavření smlouvy
2.1. Zákazník objednává kurz prostřednictvím webového rozhraní Poskytovatele odesláním řádně vyplněného elektronického objednávkového formuláře. Objednávka obsahuje základní informace o kurzu, jeho ceně a identifikační údaje Zákazníka.
2.2. Před odesláním objednávkového formuláře má Zákazník možnost zkontrolovat a upravit vyplněné údaje. Poskytovatel se spoléhá na pravdivost a správnost těchto údajů a nenese odpovědnost za případné škody způsobené chybnými nebo neúplnými informacemi uvedenými Zákazníkem. Odesláním formuláře a potvrzením objednávky Zákazník činí závaznou objednávku a návrh na uzavření smlouvy.
2.3. Po přijetí objednávky Poskytovatel zašle Zákazníkovi potvrzující e-mail na adresu uvedenou v objednávkovém formuláři. Tento e-mail obsahuje shrnutí objednávky a Obchodní podmínky. Smlouva je považována za uzavřenou okamžikem doručení tohoto potvrzujícího e-mailu. Individuálně sjednané podmínky, pokud byly dohodnuty, mají přednost před ustanoveními těchto Obchodních podmínek.
2.4. Učiněním objednávky Zákazník souhlasí s využitím prostředků komunikace na dálku. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku, například náklady na internetové připojení, hradí Zákazník.
3. Dodání digitálního obsahu
3.1. Způsob dodání
3.1.1. Digitální obsah (dále jen „Produkt“) bude Zákazníkovi zpřístupněn prostřednictvím odkazu zaslaného na e-mail zadaný v objednávce, případně formou přílohy e-mailu či zasláním přístupových údajů k uživatelskému účtu ve členské sekci na webu Poskytovatele.
3.1.2. Povinnost Poskytovatele dodat Produkt je splněna okamžikem odeslání e-mailu s odkazem, přílohou nebo přístupovými údaji, bez ohledu na to, kdy Zákazník začíná digitální obsah reálně využívat (např. kdy se do členské sekce poprvé přihlásí).
3.2. Čas dodání a doba přístupu
3.2.1. Dodání digitálního obsahu v placené části kurzu proběhne až po úplném uhrazení ceny kurzu. Pokud Zákazník využívá bezplatný obsah (například 5denní zkušební přístup), získá k němu přístup okamžikem doručení e-mailu s přihlašovacími údaji nebo odkazem, a to na období 5 dnů dle podmínek uvedených na webu Poskytovatele. Po uplynutí této doby Zákazník ztrácí nárok na přístup k bezplatnému obsahu, pokud si mezitím nezakoupí placenou verzi kurzu.
3.2.2. V případě, že je Produkt rozdělen do jednotlivých částí (např. modulů), probíhá zpřístupnění první části v souladu s předchozími body tohoto článku a další části jsou poskytovány postupně, a to v intervalech nebo termínech uvedených na webu.
3.2.5. Dobu, po kterou má Zákazník k Produktu přístup je 12 měsíců.
3.3. Technické požadavky
3.3.1. Pro plnohodnotné využití digitálního obsahu by měl mít Zákazník k dispozici vhodné hardwarové a softwarové prostředky (např. možnost přehrávání video a audio souborů, otevírání dokumentů ve formátu PDF či DOCX), stabilní internetové připojení dostatečné rychlosti a funkční e-mailovou schránku schopnou přijímat zprávy. Zodpovědnost za funkčnost vlastního zařízení a digitálního prostředí nese výhradně Zákazník a není důvodem k reklamaci služby.
4. Cena a platební podmínky
4.1. Na webových stránkách Poskytovatele jsou u každého kurzu (dále též „Produkt“) uvedeny aktuální ceny včetně případné slevy. Pokud Poskytovatel provede změnu ceny, pro Zákazníka platí cena uvedená v okamžiku uzavření smlouvy.
4.2. Pokud dojde na webu k chybě v uvedení ceny při uzavírání smlouvy, Poskytovatel není povinen Zákazníkovi poskytnout kurz za chybně uvedenou cenu a má právo v takovém případě odstoupit od smlouvy.
4.3. Zákazník může cenu kurzu uhradit některým z následujících způsobů:
a) bankovním převodem na účet Poskytovatele,
b) online prostřednictvím platební brány (např. Comgate nebo jiný poskytovatel platebních služeb).
4.4. V případě bankovního převodu na účet obdrží Zákazník platební údaje v e-mailu potvrzujícím přijetí objednávky. Platba je splatná do data uvedeného na faktuře či v pokynech k platbě.
5. Obsah a přístup k materiálům
5.1. Kurz je rozdělen do jednotlivých modulů. Každý modul zpravidla obsahuje hlavní video (např. 60 minut), doplňkové video s úkolem (2-5 minut) a pracovní listy.
5.2. Přístup k obsahu kurzu je poskytován na dobu 12 měsíců (pokud není na webu uvedeno jinak). Jednotlivé moduly se mohou otevírat postupně – např. jeden modul každý týden po dobu 2 měsíců.
5.3. Zákazník není oprávněn obsah kurzu kopírovat, sdílet či jinak zpřístupňovat třetím stranám. V opačném případě se dopouští porušení autorských práv.
6. Odpovědnost za užívání kurzu
6.1. Zákazník bere na vědomí, že veškerý obsah kurzu užívá na vlastní riziko. Výsledky dosažené využitím informací z kurzu závisí výhradně na přístupu Zákazníka, jeho schopnostech a okolnostech. Poskytovatel nenese odpovědnost za žádné konkrétní výsledky, ani za případnou majetkovou či nemajetkovou újmu, která by mohla vzniknout nesprávným použitím či aplikací informací z kurzu.
6.2. Obsah kurzu neslouží jako náhrada odborné zdravotní, psychologické ani psychoterapeutické péče. Poskytovatel není lékař a neposkytuje žádné služby ve smyslu lékařské, psychiatrické či psychologické péče. V případě zdravotních či psychických obtíží je Zákazník povinen vyhledat kvalifikovanou odbornou pomoc.
6.3. Zákazník je povinen informovat Poskytovatele o případných zdravotních či psychických potížích, které mohou mít vliv na jeho zapojení do kurzu. Pokud dojde ke změně zdravotního či psychického stavu, je vhodné konzultovat další účast v kurzu s lékařem nebo jiným odborníkem.
7. Odstoupení od smlouvy
7.1. Vzhledem k tomu, že se jedná o poskytnutí digitálního obsahu, k němuž Zákazník získává přístup okamžitě po zaplacení, není možné od smlouvy odstoupit (v souladu s § 1837 písm. l občanského zákoníku).
7.2. Pokud Zákazník využívá nejprve bezplatnou část kurzu, může se rozhodnout, zda si následně placenou verzi objedná. Po uhrazení ceny a doručení plného obsahu kurzu není možné kurz vrátit ani požadovat vrácení peněz.
8. Ochrana osobních údajů
8.1. Poskytovatel zpracovává osobní údaje Zákazníka v rozsahu nezbytném pro uzavření a plnění smlouvy a pro zajištění fungování kurzu.
8.2. Zákazník odesláním objednávky souhlasí se zpracováním osobních údajů dle platných právních předpisů (zejména dle nařízení GDPR). Podrobnosti o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů dostupných na webových stránkách Poskytovatele.
9. Ochrana duševního vlastnictví a mlčenlivost
1. Autorská práva k obsahu
9.1.1. Veškerý obsah dostupný na webových stránkách Poskytovatele, stejně jako digitální obsah jednotlivých kurzů (dále jen „Produkt“), je chráněn autorským právem a je výhradním duševním vlastnictvím Poskytovatele.
9.1.2 Poskytovatel zpřístupňuje Produkt Zákazníkovi výhradně pro jeho vlastní potřebu. Bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele není Zákazník oprávněn jakoukoli část Produktu (v původní či pozměněné formě) kopírovat, upravovat, sdílet, zpřístupňovat třetím osobám či jinak šířit.
2. Mlčenlivost a přístupové údaje
9.2.1. Zákazník je povinen zachovat mlčenlivost ohledně všech přístupových údajů (např. uživatelské jméno, heslo) k uživatelskému účtu či členské sekci na webu Poskytovatele.
9.2.2. Stejná povinnost mlčenlivosti se vztahuje i na veškeré jiné informace, které by mohly umožnit neoprávněným osobám přístup k Produktu nebo k interním informacím Poskytovatele.
3. Porušení autorských práv
9.3.1. V případě, že Zákazník poruší autorská práva nebo povinnost mlčenlivosti (např. sdílením obsahu bez souhlasu Poskytovatele), je Poskytovatel oprávněn bez náhrady zrušit přístup Zákazníka k Produktu a domáhat se náhrady škody, která mu tímto porušením vznikla.
9.3.2. Porušení autorských práv je postižitelné dle příslušných právních předpisů, zejména zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, a případně i dle trestního zákoníku, pokud se jedná o trestný čin.
10. Práva z vadného plnění a reklamace
10.1. Všeobecné zásady
10.1.1. Práva a povinnosti z vadného plnění se řídí platnými a účinnými právními předpisy, zejména § 1914 až 1925, dále (jedná-li se o Zboží) § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174a, a (jedná-li se o Digitální obsah) § 2389a až 2389s Občanského zákoníku.
10.1.2. Zákazník je oprávněn uplatnit Reklamaci u Poskytovatele prostřednictvím kontaktních údajů uvedených v těchto obchodních podmínkách nebo na webových stránkách Poskytovatele.
10.1.3. Subjektivní nespokojenost Zákazníka (například nesplněná očekávání ohledně výsledků či obsahu) nemůže sama o sobě představovat vadu, pro kterou by bylo možné uplatnit Reklamaci. Musí se jednat o skutečné porušení stanovených či sjednaných vlastností Produktu.
10.2. Vady digitálního obsahu
10.2.1. Po zpřístupnění digitálního obsahu je na Zákazníkovi, aby zkontroloval funkčnost a dostupnost kurzu či jiného obsahu co nejdříve. Občasná krátkodobá nedostupnost digitálního obsahu (např. kvůli údržbě nebo výpadku serveru) nepředstavuje vadu.
10.2.2. Je-li Zákazník spotřebitelem a vada se projeví během zákonné lhůty od dodání, má se za to, že digitální obsah byl vadný již při předání (není-li povahou obsahu či vady dáno jinak). Není-li Zákazník spotřebitelem, musí prokázat, že obsah měl vadu již při dodání.
10.2.3. V případě, že Zákazník zjistí vadu digitálního obsahu, může požadovat odstranění vady (např. zprovoznění nefunkční části, poskytnutí chybějícího souboru). Poskytovatel se zavazuje vadu odstranit v přiměřené lhůtě a způsobem, který Zákazníkovi nezpůsobí nepřiměřené obtíže.
10.3. Odstoupení od smlouvy z důvodu vad
10.3.1. Odstoupení od smlouvy je možné zejména tehdy, jedná-li se o podstatné porušení smlouvy (tj. vadu bránící užívání digitálního obsahu, zboží či služby v souladu s jejich účelem a vlastnostmi) nebo v případě, že Poskytovatel vadu neodstranil ani v dodatečné lhůtě.
10.3.2. Zákazník nemůže od smlouvy odstoupit, je-li vada nevýznamná. V takovém případě může požadovat odstranění vady či slevu z ceny.
10.3.3. Je-li Zákazník spotřebitelem, může dále od smlouvy odstoupit i v situacích, kdy je Poskytovatel v prodlení s dodáním a ani po výzvě k plnění v přiměřené lhůtě svou povinnost nesplní.
10.3.4. Požadavek na reklamaci může Zákazník uplatnit kontaktními údaji Poskytovatele (e-mail, telefon) uvedenými v úvodu obchodních podmínek.
10.3.5. V případě oprávněné reklamace se lhůta k vyřízení řídí příslušnými zákonnými předpisy. Poskytovatel vadu odstraní v přiměřené době po jejím vytknutí, přičemž zohlední zejména povahu Produktu a účel, pro který jej Zákazník pořídil.
11. Závěrečná ustanovení
11.1. Tyto Obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.12.2024.
11.2. Poskytovatel si vyhrazuje právo Obchodní podmínky kdykoli změnit. Jejich nová verze nabývá účinnosti dnem zveřejnění na webových stránkách Poskytovatele, není-li stanoveno pozdější datum účinnosti. Změna Obchodních podmínek se nedotkne dříve uzavřených smluv.
11.3. Veškeré spory vyplývající z těchto Obchodních podmínek se řídí právním řádem České republiky a budou řešeny příslušnými soudy v České republice.